Privacyverklaring Votrans B.V.
Bij Votrans B.V. hechten we veel waarde aan uw privacy. Omdat we u als klant, bezoeker van onze website of sollicitant bepaalde diensten leveren, verwerken wij persoonsgegevens. Wij zorgen ervoor dat we zorgvuldig en vertrouwelijk met deze gegevens omgaan en handelen hierbij altijd volgens de geldende wet- en regelgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
In deze privacyverklaring leggen we uit welke gegevens we verzamelen, waarom we dat doen en wat uw rechten zijn. Voor het overzicht hebben we deze verklaring opgebouwd in de vorm van vragen met duidelijke antwoorden.
Voor wie geldt deze privacyverklaring?
Deze verklaring is van toepassing op alle (potentiële) klanten, sollicitanten en bezoekers van onze website die direct of indirect gebruikmaken van onze diensten. Deze verklaring kan worden aangepast bij nieuwe ontwikkelingen. De meest recente versie vindt u altijd op: www.votrans.nl/privacyverklaring. Onderaan de pagina leest u wanneer deze verklaring voor het laatst is bijgewerkt. We adviseren u deze regelmatig door te nemen.
Wanneer is deze privacyverklaring van toepassing?
Deze verklaring geldt voor alle persoonsgegevens die wij verwerken. Onder persoonsgegevens verstaan we alle informatie waarmee een persoon direct of indirect kan worden geïdentificeerd, zoals uw naam, adres, telefoonnummer of e-mailadres.
Onder 'verwerken' verstaan we elke bewerking van deze gegevens, zoals het verzamelen, opslaan, aanpassen, raadplegen, gebruiken, delen met derden of verwijderen van gegevens.
Wie is verantwoordelijk voor uw gegevens?
Votrans B.V., gevestigd te Soest, is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Let op: u blijft altijd zelf verantwoordelijk voor hoe u met uw eigen gegevens omgaat.
Welke gegevens verwerken wij?
1. Klantgegevens
Wanneer u klant wordt of contact met ons opneemt, verwerken wij onder andere de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Bankrekeningnummer
- KvK-nummer
- BTW-nummer
2. Bezoekersgegevens website
Wanneer u via ons contactformulier een bericht achterlaat, verwerken wij de gegevens die u invult, zoals:
- Naam
- E-mailadres
- Overige informatie die u zelf aan ons verstrekt
3. Sollicitatiegegevens
Als u solliciteert, verwerken wij de gegevens die u ons toestuurt, waaronder:
- Contactgegevens
- CV
- Motivatiebrief
- Eventuele referenties
Waarvoor gebruiken wij uw gegevens?
Dienstverlening
Wij gebruiken uw gegevens om onze diensten goed te kunnen uitvoeren. Denk aan het verwerken van uw aanvraag, het opstellen van offertes en overeenkomsten, transportdocumenten, het verlenen van service, het versturen van facturen, en het bijhouden van onze administratie.
Zonder uw gegevens kunnen wij onze dienstverlening niet uitvoeren.
Inschakelen van derden
Voor bepaalde opdrachten schakelen wij externe partijen in, zoals chauffeurs of andere transportbedrijven. Wij delen alleen de noodzakelijke gegevens met deze partijen, zodat zij hun taken correct kunnen uitvoeren.
Service en contact
Gegevens die u via onze website aanlevert gebruiken we uitsluitend om uw vraag of opmerking te beantwoorden.
Sollicitatieprocedure
Uw sollicitatiegegevens gebruiken wij om te bepalen of u geschikt en beschikbaar bent voor de functie. Daarbij kunnen we ook een referentiecheck uitvoeren.
Gebruiken wij geautomatiseerde besluitvorming?
Nee, wij nemen geen besluiten op basis van volledig geautomatiseerde verwerkingen die impact kunnen hebben op personen. Er is altijd een menselijke beoordeling betrokken bij beslissingen.
Worden uw gegevens gedeeld met derden?
Ja, wij maken gebruik van externe dienstverleners, zoals:
- Boekhoudkundige ondersteuning
- Hostingdiensten
Met deze partijen zijn verwerkersovereenkomsten gesloten om ervoor te zorgen dat uw gegevens veilig worden verwerkt en alleen worden gebruikt voor de afgesproken doelen.
Hoe lang bewaren wij uw gegevens?
Wij bewaren uw gegevens niet langer dan noodzakelijk of wettelijk toegestaan. De bewaartermijn is afhankelijk van het type gegevens en het doel van de verwerking.
Voorbeelden:
- Klantgegevens: zolang de klantrelatie duurt en gedurende de wettelijke bewaartermijnen (zoals de fiscale bewaarplicht).
- Sollicitatiegegevens: maximaal vier weken na afronding van de procedure, tenzij u toestemming heeft gegeven om ze maximaal één jaar te bewaren.
Heeft u vragen of wilt u uw rechten uitoefenen (zoals inzage, wijziging of verwijdering van gegevens)? Neem dan contact met ons op via de contactgegevens op onze website.
Laatst bijgewerkt 2025